jakie przewody i świece polecacie do LPG OI 1.6 MPI 102km??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • syndoktora
    Classic
    • 2018
    • 0

    jakie przewody i świece polecacie do LPG OI 1.6 MPI 102km??

    Chyba się zdecyduje na tego 1.5. Jest w ładniejszym malowaniu :lol: W gratisie Tiagra i lepsze opony.

    Teraz problem rozmiaru… mam niby 176-178 cm wzrostu ale nie mam pojęcia jak dobierać wielkość ramy w szosówkach. Czym się kierować? Zaufać sprzedawcy?
  • syndoktora
    Drive
    • 2014
    • 45

    #2
    jakie przewody i świece polecacie do LPG OI 1.6 MPI 102km??

    Witam, w środę jadę do gazownika na montaż instalacji. Muszę wymienić przewody WN i świece, jakie polecacie do tego silnika??

    Komentarz

    • maly2st
      Ambiente
      • 2013
      • 245

      #3
      przewody WN to BOSCH lub BERU świeczki 1elektrodowe i tu opinie są różne ja używam NGK do benzyny i wymieniam co druga wymianę oleju
      znajomek mnie przekonywał do specjalnych świec do LPGu (są chyba 2razy droższe)

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Przewody i świece to BERU lub NGK, świece takie jakie przewiduje producent, żadne LPG-specjalne, cudowane lub modzone, najlepiej jednoelektrodowe.
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • syndoktora
          Drive
          • 2014
          • 45

          #5
          Przewody to chyba wybiorę Beru, a świece NGK, choć myślałem nad DENSO...

          Komentarz


          • #6
            wez i przewody i swiece beru, z tego co czytam jednak beru lepiej wypadaja od ngk, chociaz denso tez maja bardzo dobra opinie. Jak kolega wyzej napisal, takie jak zaleca producent, nie zadne lpg trylionelektrodowe, jedno elektrodowa ma mocniejszy zaplon, ewentualnie dowiedz sie na temat zmniejszenia przerwy, nie wiem ile jest w skodzie, zalecaja 0,7-0,8 zrobic przy gazie.

            Komentarz

            • syndoktora
              Drive
              • 2014
              • 45

              #7
              kupiłem świece NGK a Przewody Beru, jutro odbieram samochód od gazownika, zobaczymy jak będzie chodził...

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez syndoktora
                kupiłem świece NGK a Przewody Beru, jutro odbieram samochód od gazownika, zobaczymy jak będzie chodził...
                Jeśli tylko dobrze zestroił instalkę, to będzie wszystko grało
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • syndoktora
                  Drive
                  • 2014
                  • 45

                  #9
                  już odebrana, jak na razie wszystko ok

                  Komentarz

                  • grzelski
                    Classic
                    • 2013
                    • 38
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Ja założyłem przewody BERU 1224 (po 85 kkm) i świece NGK v-line 27 (po 25 kkm) i mam wrażenie, że na gazie mocniej telepie silnikiem niż to było na starych oryginalnych świecach i przewodach.

                    Komentarz

                    • Jaroslav92525
                      Rider
                      • 2009
                      • 365
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Witam,
                      jestem właśnie po niedawnej (sierpień) wymianie świec zapłonowych (po 47 tysiącach km). Oryginalnie były zamontowane 3-elektrodowe NGK. Do końca ich użytkowania nie miałem żadnych niepokojących objawów typu szarpanie na wolnych obrotach etc... Do jazdy na LPG zalecane są 1-elektrodowe (siła iskry) ja natomiast zamontowałem takie. Te świece są niejako kompromisem pomiędzy trójelektrodowymi (NGK wg Etki świece typu "longlife") a 1-elektrodowymi przeznaczonymi do LPG bo posiadają 2 elektrody. No i przerwa pomiędzy elektrodami też jest mniejsza bo wynosi 0.9mm. Po zamontowaniu auto stało się jakby żwawsze ale sądziłem że to może być złudzenie. Natomiast spadło mi średnie spalanie LPG (i tutaj dane są już konkretne) - czerwona dioda rezerwy (instalacja Omegas) zapalała się po 350 km a teraz po 370-375 km więc różnica jest już uchwytna (ok. 5% mniejsze spalanie) aczkolwiek nie jakaś oszałamiająca. Potencjalnym mankamentem może być natomiast konieczność wymiany świec co 20-30 tysięcy km a nie tak jak sobie ostatnio pozwoliłem po prawie 50 tysiącach... W każdym razie ja ze swej strony polecam te świece Boscha rekomendowane do tego auta zarówno przez Intercars i jak i Boscha (do silnika 1.6MPI z LPG)
                      Pozdrawiam,
                      Jaroslav92525

                      -----------------------
                      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                      Komentarz

                      • yunior81
                        RS
                        • 2010
                        • 1657
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez syndoktora
                        kupiłem świece NGK a Przewody Beru, jutro odbieram samochód od gazownika, zobaczymy jak będzie chodził...
                        Miałem taki sam zestaw zamontowany z nowa cewką od Beru ( tym razem Made in Germany, ta wsadzona w fabryce była Made in Turkey ) i autko jeździło super.

                        Komentarz

                        • elpolacco
                          L&K
                          • 2010
                          • 1372
                          • Volkswagen
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          #13
                          Do samej benzyny będą najlepsze 3 elektrodowe świece np. NGK?
                          VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                          Komentarz

                          • pietrek125
                            Rider
                            • 2012
                            • 416
                            • Octavia II combi (1Z5)

                            #14
                            Świece wieloelektrodowe do przerost formy nad treścią... co udowodnił mi mój kumpel mechanik, po prostu mając kilka elektrod nigdy nie uzyskamy kliku iskier naraz...lepiej zastosować świece z rowkiem w elektrodzie masowej (V-Line NGK, U-Super Iskra), co też uczyniłem przy pierwszej samodzielnej obsłudze po 60tyś w mojej BSE... Silnik po zamontowaniu świec Iskra U-Super Gaz zaczął pracować bardziej "miękko" stał się bardziej elastyczny, i co ciekawe zniknęło zjawisko szarpania na biegu jałowym...


                            Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                            CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                            Komentarz

                            • Jaroslav92525
                              Rider
                              • 2009
                              • 365
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez elpolacco
                              Do samej benzyny będą najlepsze 3 elektrodowe świece np. NGK?
                              Do SAMEJ benzyny trójelektrodowe NGK są OK. A na pewno wystarczą na jeszcze dłużej niż mój przebieg (wg Etka to świece typu LONGLIFE). Ja jeździłem na takich na LPG i bez problemu w jeździe (np. szarpanie na wolnych obrotach) wymieniłem je po 47 tysiącach km na nowe. Ale z GAZEM jest inaczej. Po wymianie na inne spadło mi spalanie i wzrosła dynamika.
                              Pozdrawiam,
                              Jaroslav92525

                              -----------------------
                              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                              Komentarz

                              • dexter23pl
                                Drive
                                • 2012
                                • 42

                                #16
                                na jakie wymieniłes konkretnie?

                                Komentarz

                                • Jaroslav92525
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 365
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez dexter23pl
                                  na jakie wymieniłes konkretnie?
                                  5 wpisów wcześniej o tym pisałem. W tym wątku.
                                  Pozdrawiam,
                                  Jaroslav92525

                                  -----------------------
                                  VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                  Komentarz

                                  • dexter23pl
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 42

                                    #18
                                    fakt, przeoczyłem czytając wczesniej . THX za info

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez pietrek125
                                      Świece wieloelektrodowe do przerost formy nad treścią... co udowodnił mi mój kumpel mechanik, po prostu mając kilka elektrod nigdy nie uzyskamy kliku iskier naraz...lepiej zastosować świece z rowkiem w elektrodzie masowej (V-Line NGK, U-Super Iskra), co też uczyniłem przy pierwszej samodzielnej obsłudze po 60tyś w mojej BSE... Silnik po zamontowaniu świec Iskra U-Super Gaz zaczął pracować bardziej "miękko" stał się bardziej elastyczny, i co ciekawe zniknęło zjawisko szarpania na biegu jałowym...
                                      Tutaj nie jest celem uzyskanie 3 iskier bo to nawet humanista wie ze przeskok będziecie gdzie najbliżej i najmniejszy potencjalny opór ośrodka i to będzie na pewno jedna z trzech elektrod.

                                      3 elektrody są po by wytrzymały te 50 kkm względnie zapewniając stałe parametry.
                                      Natomiast nie mam porównania z 1 elektrodowymi w Skodzie :diabelski_usmiech

                                      Komentarz

                                      • pietrek125
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 416
                                        • Octavia II combi (1Z5)

                                        #20
                                        Widzisz, jak 20lat temu pojawiły się trójelektrodowe to wszyscy mówili że po to, aby była mocniejsza iskra... ściema i tyle...


                                        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez pietrek125
                                          Widzisz, jak 20lat temu pojawiły się trójelektrodowe to wszyscy mówili że po to, aby była mocniejsza iskra... ściema i tyle...
                                          Faktycznie jednak na dluzej starczaja.
                                          jednoelektrodowe latwiej mechanicznie tuningowac robi sie przerwe 0.7 i i od razu 10 koni wiecej i plus 5 do momentu :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • pietrek125
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 416
                                            • Octavia II combi (1Z5)

                                            #22
                                            Taak zwłaszcza na super hiper tuningowych świecach Brisk .. ale kto to jeszcze pamięta.. :lol:


                                            Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                            CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez pietrek125
                                              Taak zwłaszcza na super hiper tuningowych świecach Brisk .. ale kto to jeszcze pamięta.. :lol:
                                              Bardzo chętnie protestowałbym wszelkie rodaje świec ale dostęp w Skodzie mam masakrycznie. ...
                                              jeszcze doszedł bym do wniosku ze na zwykłych za 5 netto działa wysmienicie

                                              Komentarz

                                              • grzelski
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 38
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Ja po NGK v-line 27 zamontowałem teraz Denso TT, podobno rewelacja... Pojeździmy zobaczymy.
                                                Odczucie jakby silnikiem mniej telepało i rano kiedy silnik jest zimny - dużo żwawiej rusza.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez grzelski
                                                  Ja po NGK v-line 27 zamontowałem teraz Denso TT, podobno rewelacja... Pojeździmy zobaczymy.
                                                  Odczucie jakby silnikiem mniej telepało i rano kiedy silnik jest zimny - dużo żwawiej rusza.
                                                  ... z ciekawości jak sprawują się świece Denso?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...